شرایط و مقررات استفاده از یزد پاتوق
مقدمه
به یزد پاتوق خوش آمدید.
در این سند شرایط و مقررات استفاده از یزد پاتوق و رابطهی میان ما (یزد پاتوق) و شما (کاربر) بیان شده است. این سند کلیه حقوق و تعهدات ما و شما را تعیین میکند؛ بنابراین قراردادی معتبر و لازمالاجرا بین یزد پاتوق و کاربر است. استفاده از یزد پاتوق بیانگر موافقت شما با محتوای این سند بوده؛ پس با وجود طولانی بودن لطفاً پیش از فعالیت در یزد پاتوق آن را به دقت مطالعه کنید.
ما از حضور شما در یزد پاتوق خوشحالیم و همواره در تلاشیم تا تجربه کاربری خوبی برای شما رقم بزنیم.
این سند آخرین بار در تاریخ 1403/07/22 بهروزرسانی شده است. ادامهی استفادهی شما از یزد پاتوق به منزلهی پذیرش تغییرات این سند است.
فهرست
مادهی 1- معرفی یزد پاتوق
مادهی 2- شرایط عمومی استفاده از یزد پاتوق
مادهی 3- سیاستهای سایت و اپلیکیشن یزد پاتوق
مادهی 4- حقوق و مسئولیتهای یزد پاتوق
مادهی 5- حقوق و مسئولیتهای کاربر
مادهی 6- ضمانت اجرا تخلف از تعهدات
مادهی 7- مالکیت فکری
مادهی 8- حفاظت از حریم خصوصی
مادهی 9- حل و فصل اختلافات
مادهی 10- ارتباط با یزد پاتوق
مادهی 1- معرفی یزد پاتوق
سایت با دامنه www.yazdpatogh.ir و اپلیکیشن یزد پاتوق را برای دو سیستم عامل Android و iOS جهت آسانسازی معاملات و حذف واسطهها طراحی کرده است. یزد پاتوق پلتفرمی کاربرمحور (واسطی الکترونیک و مجازی) است که حسب بند «ب» ماده 1 آییننامهی جمعآوری و استنادپذیری ادلهی الکترونیکی مصوب 1393 به عنوان ارائهدهندهی خدمات میزبانی شناخته میشود. این پلتفرم فضایی را در سامانهی رایانهای خود در اختیار کاربران قرار میدهد تا آگهیهای خود را منتشر کنند؛ بدین وسیله هر کاربر به طور مستقیم آگهی خود را منتشر میکند و یزد پاتوق هیچگونه دخل و تصرفی در انتشار و عرضه آگهیها ندارد.
مادهی 2- شرایط عمومی استفاده از یزد پاتوق
1) به منظور مشاهدهی آگهیها و استفاده از قابلیتهای یزد پاتوق، شما میبایست شماره تلفن همراه فعال خود را که کد تایید به آن ارسال میشود، ثبت نموده و حساب کاربری خود را ایجاد کنید.
2) به منظور ثبت آگهی در یزد پاتوق شما میبایست ابتدا با استفاده از شماره تلفن همراهی که به نامتان ثبت شده و با کد ملی شما انطباق دارد، حساب کاربری ایجاد کنید.
3) کاربرانی که قصد استفادهی حرفهای از یزد پاتوق را دارند میتوانند در بخش «یزد پاتوق حرفهای» کسب و کار خود را تعریف کنند و از امکانات حرفهای یزد پاتوق برای مدیریت راحتتر و بهتر کسب و کار خود استفاده کنند.
برای استفاده از امکانات یزد پاتوق حرفهای نیازی به احراز هویت مجزا نیست و ثبت نام در یزد پاتوق و انطباق شماره تلفن با کد ملی کفایت میکند.
4) برای هرگونه فعالیت در یزد پاتوق، میبایست شرایط زیر را رعایت کنید:
الف) داشتن 18 سال تمام. فعالیت افراد زیر 18 سال میبایست با نظارت والدین صورت بگیرد.
ب) انطباق فعالیت شما با قوانین، آییننامهها، بخشنامهها، مصوبات، دستورالعملهای جاری جمهوری اسلامی ایران، دستورات مقامات قضایی، عرف و نظم عمومی.
پ) انطباق فعالیت شما و آگهیهایتان با شرایط و مقررات یزد پاتوق.
ت) استفاده از زبان فارسی برای انتشار هر گونه محتوا.
مادهی 3- سیاستهای سایت و اپلیکیشن یزد پاتوق
سیاستهای کلی ما برای ارائهی خدمات به شما از این قرار است:
1) سیاستهای انتشار آگهی
برای انتشار آگهی شما میبایست سیاستهای یزد پاتوق را که شامل و نه محدود به این موارد است، رعایت کنید:
عدم انتشار آگهی تکراری و انتشار آگهی در دستهبندی نادرست
عدم انتشار بیش از یک کالا یا خدمت در هر آگهی
عدم انتشار آگهی درخواست کالا یا خدمت
عدم انتشار هرگونه آگهی که در فهرست موارد ممنوعه قرار دارد و یا به تشخیص نهادهای تخصصی موقتاً دارای محدودیت و ممنوعیت باشد
عدم انتشار هرگونه آگهی که شامل عباراتی غیرمرتبط با موضوع آن بوده و یا دارای مضمون مستهجن، مبتذل، نامتعارف، نادرست، مبهم، گمراهکننده و یا برخلاف قوانین کشور باشد
عدم انتشار هرگونه آگهی که شامل خبرپراکنی با موضوع سیاسی، اجتماعی، مذهبی، و یا توهین، نشر اکاذیب، افترا، عقاید شخصی، دعوت به تظاهرات و کمپینها و مغایر با ارزشهای یزد پاتوق بوده و نیز هرگونه محتوایی که منجر به اخلال در آرامش جامعه و نقض حقوق مادی و معنوی شخص ثالث یا تعرض به اموال و داراییهای او شود
عدم انتشار هرگونه محتوایی که ناقض حقوق زنان، کودکان، مهاجران خارجی یا موارد مشابه باشد
عدم انتشار هرگونه آگهی که ناقض حقوق مالکیت فکری یزد پاتوق یا اشخاص ثالث باشد
2) سیاستهای انتشار عکس
شما در برابر عکسهای آگهیهای خود شخصاً مسئولیت دارید و باید با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور و همچنین شرایط و مقررات یزد پاتوق، ضمن رعایت و حفظ حقوق اشخاص ثالث، برای انتشار تصویر اقدام کنید. در صورت تمایل به استفاده از عکس، میبایست از تصاویر واقعی و باکیفیت و مرتبط با محتوای آگهی استفاده کنید. اندازه تصویر باید حداقل 400*400 پیکسل و حجم آن حداکثر 20 مگابایت باشد.
با صدق کردن هر یک از موارد زیر، یزد پاتوق این حق را دارد که از انتشار تصویر مورد نظر جلوگیری کرده یا برای حذف آگهی اقدام کند:
تصویر بیش از حد کوچک یا بیکیفیت
استفاده از تصاویر نامرتبط با کالا یا خدمت
استفاده از تصاویر متعلق به آگهیهای دیگر در یزد پاتوق
تصویر نیاز به چرخش داشته باشد
استفاده از تصویر کالا و خدمات غیر مجاز
استفاده از تصاویر مغایر با عرف جامعه یا قوانین جمهوری اسلامی
استفاده ابزاری از تصاویر اشخاص در آگهی
نمایش قیمت، شماره تماس، ایمیل، آدرس سایت یا شبکههای اجتماعی در تصویر
تصویر حاوی متن، توضیحات، نام کسبوکار یا هرگونه عبارت تبلیغاتی
3) سیاستهای چت در یزد پاتوق
چت یزد پاتوق یک فضای ارتباطی بین آگهیگذار و آگهیبیننده است که با هدف تسهیل ارتباط در راستای انجام معامله ارائه شده است. هرگونه استفاده از چت یزد پاتوق به معنی پذیرفتن شرایط زیر است:
الف) هدف از ایجاد چت یزد پاتوق تسهیل ارتباط کاربران به منظور خرید و فروش کالا یا ارائهی خدمات درجشده در آگهیها است. استفاده از چت یزد پاتوق برای مقاصد دیگر از جمله ارتباطات شخصی، سیاسی، اجتماعی و... ممنوع است.
ب) به منظور تامین امنیت پلتفرم و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، مزاحمت یا کلاهبرداری یزد پاتوق حق دارد تا با استفاده از ابزارها و روشهای مختلف از جمله سیستمهای ماشینی و نیروی انسانی بر محتوای مکالمات کاربران نظارت نماید.
پ) استفاده از چت برای ارسال پیامهای نامربوط به موضوع معامله از جمله پیامهایی که حاوی محتوای توهینآمیز، غیر اخلاقی، تبلیغاتی یا مغایر با قوانین جاری کشور باشد، ممنوع است. در صورت احراز تخلف محدودیتهایی نسبت به حساب کاربری متخلف اعمال میشود.
ت) شما متعهد هستید کلیهی قوانین و مقررات جاری کشور از جمله ممنوعیت هرگونه مزاحمت، توهین، فحاشی، افترا و نشر اکاذیب و سایر عناوین کیفری را در محیط چت رعایت نمایید. در صورت نقض این موارد شما شخصاً مسئول خواهید بود. یزد پاتوق نیز علاوه بر حمایت از اشخاص زیاندیده حق پیگیری قضایی موضوع و مطالبهی ضرر و زیان وارده را برای خود محفوظ میداند. همچنین یزد پاتوق میتواند در چنین مواردی به تشخیص خود اقدام به محدود کردن حساب کاربری اشخاص متخلف نمایند. کاربرانی که از نقض مقررات فوق صدمه دیدهاند، رضایت میدهند که موضوع را فقط علیه کاربر متخلف پیگیری نموده و ادعایی علیه یزد پاتوق نداشته باشند.
هرگاه در خصوص موارد فوق، مراجع صالحه از یزد پاتوق پیگیری نمایند، یزد پاتوق کلیهی اطلاعات لازم را در اختیار ایشان قرار خواهد داد. در صورتی که از این بابت هزینههایی به یزد پاتوق تحمیل شود، یزد پاتوق حق رجوع به کاربر متخلف را دارد.
4) سیاستهای تماس ناشناس یزد پاتوق
تماس ناشناس یزد پاتوق یک قابلیت برای آگهیگذار و آگهیبیننده است که با هدف افزایش امنیت کاربران و جلوگیری از مزاحمت ارائه شده است. با استفاده از تماس ناشناس، شما میپذیرید که یزد پاتوق ممکن است به منظور بهبود کیفیت این قابلیت، مکالمات را ضبط نماید. در این صورت، قبل از ضبط مکالمه به شما اطلاعرسانی میشود.
5) سیاستهای مرتبط با کلاهبرداری و مزاحمت
شما باید در هنگام معامله هویت طرف قرارداد را احراز نموده و از امن بودن و صحت شرایط قرارداد مطمئن شوید. یزد پاتوق مسئولیتی در قبال صحتسنجی معاملات ندارد؛ با این حال حق پیگیری و اقدامات لازم در موارد وقوع تخلف برای یزد پاتوق محفوظ است. در راستای مقابله با کلاهبرداری، یزد پاتوق در حد توان خود، کاربران متخلفی را که قصد اقدامات مجرمانه دارند، مسدود کرده و در صورت تشکیل پرونده و درخواست مقامات، گزارش و اطلاعات مربوط به تخلفات را در اختیار مقامات ذیصلاح قرار میدهد. شما ضمن استفاده از یزد پاتوق صراحتاً موافقت خود را با این سند اعلام میکنید، بنابراین در صورت ارتکاب هر گونه تخلف از محتوای آن، یزد پاتوق حق هر گونه اقدام بازدارنده به منظور مقابله با تخلف را دارد. همچنین، در برابر وقوع جرم از قبیل کلاهبرداری، ایجاد مزاحمت برای کاربران و هرگونه سوء رفتار که موجب خدشهدار شدن آرامش کاربران یا ضرر به ایشان شود، یزد پاتوق حق واکنش به اقدام فرد خاطی و پیگرد او را برای خود محفوظ میداند. با علم بر عدم مسئولیت یزد پاتوق، مجموعه اقدامات ذکرشده به منظور احترام به قوانین، جلب رضایت کاربران و در راستای حفظ سیاستها و ارزشهای یزد پاتوق است.
6) سیاستهای مربوط به هزینهها و خدمات
در برخی دستهبندیها ارسال آگهی برای کاربران، تا سقف مشخصی در ماه رایگان است. بدیهی است برای ارسال آگهی بیش از تعداد مشخصشده، نیاز به پرداخت هزینه است. همچنین در تمام دستهبندیها، استفاده از خدمات ویژهی یزد پاتوق برای افزایش بازدید آگهیها نیازمند پرداخت هزینه است. لازم به ذکر است ثبت آگهی در کسب و کار تعریفشده در یزد پاتوق حرفهای، نیازمند پرداخت هزینهی ثبت آگهی را بر اساس تعرفههای یزد پاتوق است و امکان ثبت آگهی رایگان در یزد پاتوق حرفهای وجود ندارد.
مادهی 4- حقوق و مسئولیتهای یزد پاتوق
1) سایت و اپلیکیشن یزد پاتوق حسب تأییدیهی صادره از سوی سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران، فضایی را در سامانهی رایانهای خود در اختیار کاربران قرار میدهد تا آگهیهای خود را منتشر کنند. در نتیجه هر کاربر مستقیماً آگهی خود را منتشر میکند و سایت و اپلیکیشن یزد پاتوق هیچگونه دخل و تصرفی در انتشار و عرضه آگهیها ندارد.
2) شما با فعالیت در سایت و اپلیکیشن یزد پاتوق، موافقت خود را با عدم مسئولیت یزد پاتوق در قبال اقدامات سایر کاربران اعلام کردهاید. در خسارتهای مستقیم و غیر مستقیم ناشی از ارتباط کاربران با یکدیگر، یزد پاتوق هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت؛ حتی اگر خسارات قابل پیشبینی باشد. یزد پاتوق به شما پیشنهاد میکند که همواره قبل از اقدام به فعالیت، راهنمای خرید امن، راهنمای خدمات امن و راهنمای استخدام امن را در سایت یا اپلیکیشن یزد پاتوق مطالعه کنید.
3) تمام محتویات آگهیها اعم از موضوع، توضیحات، لینک و... توسط کاربران ارائه میشود. بنابراین یزد پاتوق هیچ مسئولیتی در قبال تضمین کیفیت، امنیت، قیمت و مواردی از این دست ندارد. شما باید حین معاملات خود همواره جوانب احتیاط را رعایت کنید؛ چرا که یزد پاتوق هیچگونه مسئولیتی در خصوص هرگونه تقلب یا رفتار متقلبانهی کاربران ندارد. انتشار یک آگهی در یزد پاتوق به معنای قبول مسئولیت یا تضمین قیمت، امنیت و صحت مندرجات آن آگهی توسط یزد پاتوق نبوده و طرفین هر معامله در خصوص این موضوعات مسئولیت دارند و حق هیچگونه رجوع به یزد پاتوق وجود ندارد.
4) یزد پاتوق هیچگونه مسئولیتی در خصوص کامل بودن، صحت، جامعیت و اصالت اطلاعات منتشرشده توسط کاربران ندارد. مسئولیت صحت اطلاعات با کاربری است که آگهی را منتشر میکند. کاربری که قصد معامله یا هرگونه ارتباط با آگهیگذار را دارد، باید محتوای آگهی را شخصاً راستیآزمایی کرده و صرفاً با مسئولیت خود و پس از کسب اطلاعات لازم عمل کند. یزد پاتوق هیچگونه مسئولیتی در خصوص هرگونه تقلب یا رفتار متقلبانهی کاربران ندارد؛ بنابراین حق رجوع به یزد پاتوق بابت این موارد وجود ندارد.
5) یزد پاتوق نسبت به اقدامات سرویسدهندگان ثالث که از طریق «افزونههای کنار یزد پاتوق» خدماتی از جمله سرویسهای پرداخت، احراز هویت و مجوز، کارشناسی و غیره ارائه میدهند مسئولیتی ندارد. بنابراین در خصوص هرگونه خسارت، زیان یا ادعایی که ناشی از استفاده از خدمات سرویسدهندگان ثالث باشد، میبایست به شرکت ارائهدهندهی خدمت مراجعه نمایید. بهمنظور تسهیل ارتباط با ارائهدهندگان خدمات افزونه در کنار یزد پاتوق میتوانید از طریق این لینک به شمارههای پشتیبانی کسبوکارهای فوق دسترسی یابید.
6) یزد پاتوق در قبال خسارات جانی و مرگ و آسیب روحی و روانی ناشی از آگهیها و سهلانگاری کاربران، هیچگونه مسئولیتی اعم از مادی و معنوی ندارد.
7) مشکلات احتمالی در استفاده از درگاههای پرداخت اینترنتی به یزد پاتوق مربوط نبوده و یزد پاتوق مسئولیتی در قبال آنها نخواهد داشت.
8) یزد پاتوق هیچگونه مسئولیتی در خصوص هرگونه زیان کسب و کارها (مانند: از دست دادن سود، درآمد، تولید، پسانداز پیشبینی شده، کسب و کار، قراردادها، فرصتهای تجاری) ندارد.
9) یزد پاتوق هیچگونه مسئولیتی در خصوص هک شدن احتمالی سایت یا قطع شدن آن، اختلال موقت خدمات به دلایل فنی یا قطعی اینترنت، از دست رفتن سوابق و اطلاعات کاربران به دلایل مشابه و ایراد خسارت به کاربران ناشی از موارد مندرج در این ماده بدون قید انحصار ندارد. این بند نافی اقدامات معقول و متعارف یزد پاتوق جهت صیانت از حقوق کاربران نبوده و شامل موضوعات غیر قابل پیشبینی و خارج از کنترل و موارد فورس ماژور میشود. با این حال ما در تلاشیم در صورت بروز نقص در یزد پاتوق، در حدود امکانات و تواناییهای خود برای رفع نقص و پشتیبانی فنی اقدام کنیم.
10) در صورت ثبت آگهیهای متعدد با محتوای یکسان یا مشابه توسط کاربر و یا ناموجود تشخیصدادن کالا و خدمات موضوع آگهی از سوی یزد پاتوق، یزد پاتوق حق حذف آگهی و عدم بازگرداندن وجه آن را دارد.
11) ایجاد حساب کاربری در یزد پاتوق و همچنین فعالسازی امکانات یزد پاتوق حرفهای از سوی صاحبان کسب و کار، هیچ نوع رابطهای از نوع شعبه، نمایندگی، مشارکت، سرمایهگذاری مشترک، قرارداد استخدام، رابطه کارگر و کارفرمایی، پیمانکاری و یا نظایر آن را بین شما و یزد پاتوق ایجاد نخواهد کرد.
12) صاحبان کسبوکار در هنگام ثبتنام در یزد پاتوق حرفهای عناوینی مانند «فروشگاه»، «آژانس املاک» یا «مشاور» را برای کسبوکار خود انتخاب میکنند تا در آگهیهای ایشان نمایش داده شود. عنوان انتخابی بر مبنای خوداظهاری کاربر بوده و بهمنزلهی تایید هویت یا کیفیت خدمات آن کسبوکار توسط یزد پاتوق نیست. کاربران یزد پاتوق حرفهای همانند دیگر کاربران کسبوکاری یزد پاتوق میتوانند برای جلب اعتماد مشتریان از افزونههای احراز هویت و مجوز کسبوکار که توسط ارائهدهندگان خدمات ثالث در یزد پاتوق ارائه میشود استفاده نمایند.
13) یزد پاتوق به صورت آزمایشی قابلیتی را تحت عنوان «دستیار خرید» در برخی از دستهها فراهم کرده است که به کاربران خریدار در پیدا کردن کالای مد نظر از میان آگهیهای یزد پاتوق کمک میکند. تمامی پاسخهای دستیار خرید به سوالات کاربران، توسط هوش مصنوعی بوده و یزد پاتوق هیچگونه مسئولیتی بابت پاسخهای داده شده ندارد.
مادهی 5- حقوق و مسئولیتهای کاربر
1) شما میپذیرید در صورت بارگذاری آگهی خلاف سیاستهای یزد پاتوق و یا هرگونه عملکرد مخرب یا خلاف مقررات در ثبت آگهی یا غیره، عمل شما منجر به خدشهدار شدن اعتبار یزد پاتوق شده و در نتیجه حق پیگیری در این موارد برای ما محفوظ است.
2) شما میپذیرید در صورتی که هر نوع اطلاعات مرتبط با یزد پاتوق را (مانند: شماره تلفن همراه یا کد تأیید ارسالشده از یزد پاتوق) به هر طریق و به هر منظور، در اختیار اشخاص حقیقی یا حقوقی غیر از سایت و اپلیکیشن یزد پاتوق قرار دهید، خود مسئول این عمل بوده و یزد پاتوق در قبال این اقدامات و عواقب آنها هیچگونه مسئولیتی ندارد.
3) شما میپذیرید که از یزد پاتوق صرفاً برای مقاصد تجاری و اقتصادی استفاده نمایید. بدیهی است هرگونه فعالیت با غیر از این هدف، اعم از و نه محدود به اهداف سیاسی، اجتماعی و… در یزد پاتوق ممنوع است. یزد پاتوق در صورت مشاهده آگهی با اهداف ممنوعه حق مسدودسازی حساب کاربری شما را دارد.
4) شما میپذیرید با انتشار هرگونه آگهی در سایت یا اپلیکیشن یزد پاتوق، تمام حقوق ناظر به حق مولف و حق طرح دعوای ناشی از آن را به یزد پاتوق منتقل میکنید.
5) شما میپذیرید با انتشار هرگونه آگهی در سایت یا اپلیکیشن یزد پاتوق، ارائهدهندگان خدمت که با یزد پاتوق به هر نوعی همکاری میکنند، بتوانند بر روی آگهی شما اعمال نظر یا کارشناسی نمایند. ارائهدهندگان خدمت، اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که در yazdpatogh.ir/kenar ثبت نام نمودهاند و به ارائه خدمات مربوط به تسهیلات، کارشناسی، احراز هویت و … میپردازند.
6) شما به عنوان صاحب کسب و کار در یزد پاتوق حرفهای، میتوانید به منظور مدیریت راحتتر کسب و کار خود، افراد دیگری را با عناوین مدیر یا دستیار به کسب و کار خود اضافه نموده و به آنها دسترسیهایی مثل ثبت و مدیریت آگهی در کسب و کار مورد نظرتان را بدهید. لازم به ذکر است شما دسترسی ویرایش یا حذف همهی آگهیهای ثبت شده ذیل کسب و کار خود را خواهید داشت. بدیهی است مسئولیت هرگونه تخلف در آگهیهایی که توسط هر یک از دستیاران در کسب و کار ثبت میشود با صاحب کسب و کار نیز خواهد بود. تشخیص این موضوع و تصمیمگیری در این زمینه با یزد پاتوق است.
7) شما به عنوان صاحب کسب و کار در یزد پاتوق حرفهای میبایست برای کسب و کار خود نام انتخاب کنید. شما میپذیرید از انتخاب نام، عنوان و علامت غیر اخلاقی و همچنین مواردی که دارای محدودیت یا ممنوعیت قانونی است، خودداری کنید. همچنین میبایست به حقوق اشخاص ثالث احترام گذاشته و علامتهایی که مالکیت آن متعلق به ثالث است یا ممکن است به دلیل شباهتهای خاص با سایر علائم تجاری موجب گمراهی کاربران شود، را انتخاب نکنید. نام کسب و کار مربوطه بر روی آگهیهایی که هر کدام از دستیاران ذیل آن کسب و کار ثبت میکنند نمایش داده خواهد شد. بدیهی است در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه، یزد پاتوق حق حذف نام و همچنین مسدودسازی حساب کاربری فرد متخلف را دارد.
8) شما با استفاده از دستیار خرید، میپذیرید از این قابلیت صرفاً به منظور اخذ کمک برای خرید استفاده نموده و از هرگونه مکالمهی نامربوط و سوءاستفاده به هر شکلی پرهیز نمایید. یزد پاتوق در صورت مشاهده هرگونه مکالمهی نامربوط حق مسدودسازی حساب کاربری شما را دارد.
9) شما با استفاده از دستیار خرید، میپذیرید از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی به دستیار خرید پرهیز نمایید. بدیهی است در صورت ارائه اطلاعات شخصی مسئولیت عواقب این موضوع بر عهدهی شما خواهد بود.
مادهی 6- ضمانتاجرای تخلف از تعهدات
1) این حق برای یزد پاتوق محفوظ است که هرگاه لازم بداند آگهیهای مغایر با شرایط و مقررات را حذف کند.
2) این حق برای یزد پاتوق محفوظ است که در راستای افزایش امنیت کاربران و به تشخیص خود، هرگاه لازم بداند کاربر متخلف را که شرایط و مقررات مندرج در این سند را رعایت نمیکند، موقتاً یا به طور دائم مسدود کند.
3) سوءاستفاده از سایت و اپلیکیشن یزد پاتوق به هر روش، استفاده از هر نوع برنامهی مخرب و جاسوسی و ربات، کرال کردن اطلاعات، استفاده از اختلال سرویسها، هرگونه روش مخرب برای دسترسی به اطلاعات سایت و اپلیکیشن و محتویات آن شامل شماره تماس و تصویر و توضیحات آگهی، از طریق هر سیستم و شبکهای ممنوع است. در صورت مشاهدهی چنین فعالیتهایی، حق هرگونه پیگیری قانونی برای یزد پاتوق محفوظ خواهد بود. همچنین یزد پاتوق میتواند به صلاحدید خود دسترسی به سایت و اپلیکیشن را برای کاربر متخلف محدود یا مسدود کند.
مادهی 7- مالکیت فکری
کلیه حقوق مالکیت فکری یزد پاتوق شامل و نه محدود به نرمافزار (نسخه اندروید و IOS) و وبسایت انتشار آگهی یزد پاتوق ثبت شده نزد نام تجاری یزد پاتوق نام دامنه، رابط کاربری، تصاویر، گرافیک، طراحیها و متون تماماً و انحصاراً متعلق محفوظ است.
مادهی 8- حفاظت از حریم خصوصی
1) موارد عمومی
الف) اصل حفاظت از حریم خصوصی قواعد رفتاری ما در حوزهی استفاده، جمعآوری و ذخیرهسازی قانونی اطلاعات شخصی کاربران و چارچوب محافظت از این اطلاعات را تبیین میکند.
ب) با استفاده از سایت و اپلیکیشن یزد پاتوق، شما صراحتاً رضایت خود را از جمعآوری، ذخیرهسازی و حفظ اطلاعات شخصی و استفاده از این اطلاعات توسط یزد پاتوق اعلام میکنید.
پ) یزد پاتوق ممکن است هر زمان، سیاستهای حفظ حریم خصوصی خود را تغییر دهد. تداوم استفادهی شما از سایت یا اپلیکیشن یزد پاتوق به معنای رضایت بی قید و شرط از این تغییرات است؛ لذا توصیه میشود مرتباً این سیاستنامه را مطالعه نمایید. هرگونه تغییرات در سیاستهای حفظ حریم خصوصی، در سایت و اپلیکیشن یزد پاتوق بهروزرسانی میشود.
2) اطلاعات جمعآوریشده از کاربران
الف) همهی افراد میتوانند بدون ثبت نام، به سایت یا اپلیکیشن یزد پاتوق مراجعه کنند. شما به محض ثبت نام در سایت یا اپلیکیشن یزد پاتوق از طریق کد ملی و شماره تلفن همراه خود، صراحتاً موافقت خود را با ذخیرهسازی قانونی اطلاعات شخصیتان و استفاده و محافظت یزد پاتوق از این اطلاعات اعلام میدارید. لازم به ذکر است کد ملی شما در سایت و یا اپلیکیشن نشان داده نمیشود و به صورت رمزنگاری شده نگهداری میگردد.
ب) اطلاعات وارد شده توسط شما اعم از و نه محدود به مربوط به محتوای آگهی و اطلاعات مربوط به تصاویری که توسط شما در سایت یا اپلیکیشن بارگذاری میشود، به منظور حفظ سطح خدمات و جلوگیری از تخلف و کلاهبرداری، جمعآوری و ذخیرهسازی خواهد شد.
پ) اطلاعات فنی و گزارشهای سرور برای حفظ سطح خدمات، جمعآوری، ذخیره و استفاده خواهد شد. اطلاعات یاد شده شامل این موارد است: آدرس پروتکل اینترنت (IP)، اطلاعات برند و مدل دستگاه، نوع شبکه و نوع و نسخهی مرورگر، اطلاعات مهم دستگاه هنگام وقفهها (Crashes) شامل وضعیت روت بودن یا نبودن دستگاه، میزان کل رم و فضای پر آن هنگام وقفه، روز و ساعت رخدادها، خاموش یا روشن بودن شبکهی بیسیم، خاموش یا روشن بودن شبکهی دیتا، خاموش یا روشن بودن وضعیت رومینگ.
3) نحوه استفاده یزد پاتوق از اطلاعات شخصی کاربران
شما با ایجاد حساب کاربری در سایت یا اپلیکیشن یزد پاتوق، صراحتاً با استفادهی یزد پاتوق از اطلاعات شخصی خود برای اهداف زیر موافقت میکنید:
ارتباط با کاربران
جلوگیری از کلاهبرداری، مزاحمت و …
بهبود تجربهی کاربری
به منظور مباحث پژوهشی و توسعهای، به صورت بینام و با صلاحدید و تشخیص یزد پاتوق
سایر اهدافی که به صورت مشروع و قانونی توسط یزد پاتوق تعیین میشود
4) نگهداری و حفاظت از دادههای کاربران
الف) بنا بر ماده 5 آییننامهی جمعآوری و استنادپذیری ادلهی الکترونیکی، یزد پاتوق موظف است اطلاعات کاربران خود را حداقل تا شش ماه پس از خاتمهی اشتراک، و محتوای ذخیرهشده و دادهی ترافیکی حاصل از تغییرات را حداقل تا پانزده روز نگهداری کند.
ب) در راستای تطابق عملکرد با قوانین و مقررات کشور و تنها در پاسخ به دستور مراجع ذیصلاح، یزد پاتوق ملزم است اطلاعات موضوع این سند را به صورت کلی یا جزئی در اختیار نهادهای مربوطه قرار دهد.
پ) اشخاص ثالثی که به نحوی در ارائهی خدمات با یزد پاتوق همکاری کرده یا وابسته به یزد پاتوق هستند، فقط در چارچوب این سند اجازهی پردازش اطلاعات شخصی و استفاده از آن را دارند.
ت) یزد پاتوق در راستای حفظ و نگهداری دادههای شخصی کاربرانش تمام تلاش خود را به کار میبندد، اما در صورت وقوع حوادث غیر قابل پیشبینی و خارج از کنترل یا اختلال در بستر اینترنت کشور، هیچگونه مسئولیتی در قبال مخدوش شدن دادههای کاربران ندارد.
مادهی 9- حل و فصل اختلافات
1) در صورت بروز هرگونه اختلاف بین کاربر و یزد پاتوق رعایت موارد زیر لازم است:
شما موظف هستید حسب درخواست یزد پاتوق در جلسات حضوری یا آنلاین شرکت کرده و در مواردی که به صلاحدید یزد پاتوق نیاز به تشکیل جلسه نیست، حداکثر همکاری را با تیم پشتیبانی یزد پاتوق داشته باشید.
در صورت عدم حصول توافق، با رضایت کاربر، یزد پاتوق حق دارد برای تعیین کارشناس متخصص و مستقل جهت بررسی موضوع و حل اختلاف اقدام کند. در صورتی که اختلاف به هر دلیل حل و فصل نشود، هر یک از طرفین مختار خواهد بود که به مرجع قضایی مراجعه کند. تشریفات مربوط به کارشناسی و میزان تعهد یزد پاتوق به مذاکره، منوط به موارد اختلاف یزد پاتوق و کاربر است.
2) در صورت بروز هرگونه اختلاف بین کاربران با یکدیگر:
در صورتی که بین شما و کاربر دیگری اختلاف ایجاد شود، ابتدا تلاش به حل مسالمتآمیز آن کرده و در صورت عدم توافق، میتوانید به مراجع قضایی مراجعه کنید. لازم به ذکر است ما در این زمینه مسئولیتی نداریم؛ ولی تلاش میکنیم در حد امکان با شما همکاری کنیم.
مادهی 10- ارتباط با ما
1) شما میتوانید با مراجعه به صفحه پشتیبانی، پاسخ بیشتر پرسشهای خود را پیدا کنید.
2) شما با اعلام شماره همراه خود به یزد پاتوق میپذیرید که یزد پاتوق پیامکهای اطلاعرسانی رویدادها، خدمات و سرویسهای ویژه را برای شما ارسال نماید. در صورت تمایل میتوانید از طریق تماس با مرکز پشتیبانی درخواست نمایید که ارسال این پیامکها به شما قطع شود. ما برای ارسال پیامک به شما صرفاً از سرشمارههای زیر استفاده میکنیم؛ بنابراین دیگر شمارههایی که با نام یزد پاتوق پیامک ارسال میکنند، مورد تأیید ما نیستند. در داخل پلتفرم نیز فقط از طریق قابلیت پستچی در چت، با شما در ارتباطیم: